Emelie

letar nya äventyr

frukost och överaskning

Publicerad 2007-12-22 22:43:15 i Allmänt,

jobbade frukost i morse och shit va jag trivs med de i år :) rikitgt skoj.. älskar att vara där nere i köket.vecka 1 blir de typ frukost hela veckan för mig.. yahooo :D när frukosten var avslutad så fanns de tydligen inget att göra så alla drog hem.. men jag ville jobba mer så fick lite specialuppdrag.. bra, vill liksom åt timmarna, så de kändes bra..

när klockan slog tre avslutade jag min dag på jobbet.. tog min packning och drog ner till stationen för att sätta mig på tåget till Östersund, för att sedan åka vidare med Syrran och Sören till Ramsele och överaska mamma och pappa lite.. lite förvånad dom blev när jag kom instegandes.. :) mest glad vart dom nog.. de va riktigt kul, de hade dom ju verkligen inte väntat sig! jag älskar att överaska.. de är härligt att få glädja andra :) så nu blir jag hemma tills på julafton, får ära en  mysig och god julfrukost hemma innan jag beger mig tillbaka till Åre och verkligheten.. börjar jobba tolv, sen blir de julfirande med alla underbara där...

sjukt skönt att få komma hem en stund, men jag längtar redan tillbaka.. kan fan inte förklara hur galet bra jag trivs där uppe i Årebyn.. de är liksom mitt hem nu.. redan planer på att åka tillbaka nästa år.. haha.. men de vet jag ju hur de brukar gå med mina planer. 

på måndag, ja, julafton och en vecka senare nyår. sen 6 dagar efter de så bär de av till Thailand.. tiden går fort. är de bra eller dåligt? lite både och.. 

för övrigt så fastnade det ett popcorn skal i min hals i torsdags och de är inte borta.. om den inte vill komma upp/ner snart så blir de till att försöka gräva ilte i halsen..mysigt? njaa.

ska nog lägga mig i tid så jag kan gå upp tidigt imorogn och få massa kvalitetstid med massa underbara människor här hemma..

jag älskar att vara hemma på julen. alla tomtar allt rött, alla kärlek.. gröna granen som är så fint pyntad. hundar som springer runt. människor man tycker om, god mat, levande ljus, härliga dofter. 
de känns kanon att jag kommer att får vara på två ställen nu över jul precis som förra året.. passar mig utmärkt. :)

hej!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Livsnjutare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela