Emelie

letar nya äventyr

världen är bra liten

Publicerad 2007-07-17 01:14:25 i Allmänt,

ännu en lyckad dag/kväll..
åt jätte god grillad mat hos Elin, som bodde långt ute i ingenstans.. vi körde och körde och körde ! !! !funderade på vägen dit  hur man kan bo så långt bort .. mitt ute i ingenstans stog ett stort ljus-rosa hus på en stor gård. och där bodde Elin :) men de va mysigt och låg vid vattnet..  roligast  var ju bara uppfiningarna som fanns i huset som byggts av hennes pappa.. en hiss, som består av en platta där man ställer sig på. och för att plattan ska åka uppåt till nästa våning, så måste man ha en vikt på 97 kilo, då åker en tyngd ner i ett annat håll.. svårt att förklara, men mycket roligt.. sen grillen, ojoj.. de var en gammal diskho typ, en stor. som var omgjord till en mycket  bra och användbar grill :) sen hade vi parasollet som stog uppställt på ett däck.. ja, de va riktigt spännande att se hans konstverk.. just ja, toalleten var inbyggd. så de kändes som att man satt på typ dass. men de va i själva verket en riktigt toalett.. haha.. ja roligt värre !

sen kom tröttheten och då vart de till att åka hem...

och världen är bra liten. vi sitter och klagar på alla mygg och jävulskap som biter och irriterar, jag säger men de är ju mest knort. ja, jag vet ni säger knott, eller knått. alltså, ni säger utan R.. jaja, blir lite utskratad för mitt KNORT... Elins pojkvän kommer fram och frågar,
-är du från Ramsele..
-hömm. öhh. ja, vadåra?
-för de stället jag har hört dom säga så är i Ramsele..
-haha.. okej. säger jag..
-Ja för min pappa är därifrån, eller ja en by utanför, ja Flybränna heter de..
-va? där är ju min pappa uppvuxen. (byn är väldigt liten och alla känner ju oftast alla i sådana byar har jag fått lära mig)

så ett samtal bort finns pappa.. frågar om han känner en man  som är 5 år äldre än han.. pappa som brukar ha stenkoll på allt och alla.. funderar.. han tror sig veta vem de är iaf. även Elins pojkvän Stefans pappa tror sig veta vem min pappa är, eftersom han då pratar med honom i telefon..

ja allt låter säkert för er väldigt invecklat och konstigt. men jag är för trött för att orka förklara mer ordentligt..men saken är ju den att man träffar folk överallt som tycks ha anknytning till nån som känner nån som är släkt  eller barndomskompis med någon man står väldigt nära..  Så ja världen är bra liten !

Tack och godnatt..
och förlåt för ett trött och komplicerat inlägg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Livsnjutare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela