Emelie

letar nya äventyr

storstädning/packning

Publicerad 2007-10-28 15:24:07 i Allmänt,

 

När man kommer hem till den lilla natursköna hembyn Ramsele, in i huset och in på sitt rum.. så finns de alltid en massa projekt.
Jag lever ju som sagt mitt liv i resväska och flyttlådor..som står inpackat i mitt rum.

Så storstädning på mitt rum ska ske, och ett försök på att få ordning och reda..
Ska börja med att rensa bort kläder, som de finns massvis av..
alltid lika svårt för mig att göra sig av med kläder "för de kan ju komma till användning nångång"
men nu ska jag vara hård mot mig själv. När detta är klart ska jag börja packa lite inför resan, Åre och Thailand..
jag vet att jag är ute i väldigt god tid..
men de är lika bra att få allt gjort när man ändå håller på med alla saker, så man vet vart man har allt sen...
har börjat lite smått men planen är väl att bil klar imorgon..
och efter att jag slitit med detta ska jag belöna mig med lite "ta-hand-om-Emelie-dag"
med färgning och noppning av ögonbryn/fransar, måla naglarna,
 sitta fotbad (länge), lägga ansiktsmask osv.... så man känner asig lite pigg och fräsch sen :)

Gullgrisen är på väg hem efter att ha varit nere i Norrtälje med hennes mor och far och såklart Bosse.
Så snart får jag gosa massor.
Tänkte även ta en promenad senare. tar nog med mig kameran..
med ett hopp om att få lite fina bilder på byn :P haha.
Glömde att de var inatt som man skulle ställa om klockan så de
 vart lite tidigare än väntat imorse. men de va skönt! kan man lägga sig relativt tidigt ikväll :)

Kolla charmtrollet !!!






image162

 

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2007-10-28 23:26:34

du har det allt bra mysigt du! å cornelia verkar så busig :) Känns det skönt att vara på hemmaplan? Okej, det var nog en dum fråga.. Hur gör du på nyår? Hoppas allt är bra, stor kram!

Postat av: Ronja

Publicerad 2007-10-29 20:06:07

Hallå :) Ska du åka till Thailand ? När ? Med vem ? Lite avis man blev :p det ska jag unna mig när jag pluggat färdigt hade jag tänkt :) (låt dessa tre år gå fort) hoppas allt är bra ! kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Livsnjutare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela