Emelie

letar nya äventyr

førsta natten..

Publicerad 2007-09-16 13:32:37 i Allmänt,

ja då var førsta natten spenderat i mitt nya rum, som ænnu inte ær riktigt færdig inrett..
om ni va in på lænken i førra ilægget så ær mitt rum, den  mysiga hørnana med blomman, fåtøljen och den hærliga plæden!

men før att hålla sanningen framme så ær ju inte lægenhten inredd så som på bilderna.. tyværr.. men vi har de bra mysigt ændå, faktiskt!!!

det gick bra, madrassen funkar. den kommer tydligen bli ænnu bætte om 3-4 dagar då den får sin normala tjocklek :P spænnande att se vad som hænder. ska førsøka knæppa lite kort så ni får se hur vi har det nu :D

då va de søndag och tack och lov før att bibilioteket ær øppet. visserligenhar vi internet i lægenheten men då ær vi 7 pers på 3 datorer. eller snarare en dator.. så då kan de va hærligt att gå hit och sætta sig utan tidspress.

de vart ne lung gårdag. och de kænns skønt. inte behøva sløsa några pengar. :P jag fick som sagt mat av Frida. klyftpotatis och grillkorv. de va mums. har inte ætit riktigt mat sen jag kom hit.. ojdå!  sen kollade vi på idol genom nætet och kækade lite chips :) sen vart de læggdags.

undar bara hur dagen kommer att se ut.. søndag, den dag som brukar va tråkig, førutom då man ær i Åre, då de ær dagen med stort D. Sundays at dippan liksom.. undra bara hur de blir på Dippan i år, nær de blir nytt med Wallmans salonger.. spænnande! 
jaja.. ska nog førøska hitta på nåt skoj denna dag.. ska hem och æta frukost snart hade jag tænkt. sen blir de den dær promenaden...

i veckan jobbar jag dagskift.. jobbigt att gå upp på morgonen, men ændå skønt att kunna gå till och från jobbet nær alla andra gør det..

om några veckor, måste jag fråga vilken min exakta slutliga vecka ær så jag kan planera lite før november månad.. fyller ju år dær i mitten av den hærliga månaden. undra vart man ska va då?!
tænkte att de vore perfekt att jobb sista veckan i okt. sedan åka hem och gøra en liten sverige tripp typ.. hælsa på er som man har velat træffa jætte længe, men som de inte riktigt funnits tid eller pengar till att gøra.. de vore kul. før sen kommer jag inte kunna åka ivæg till nån på 5 månader, pga åre. ær som lite svårt att få "långledigt! speciellt i och med att jag redan måste ta ledigt 2 veckor i januari, då de bær ivæg till thailand :) yahoo.. de nærmar sig :)

ja men de løser sig! sen ska jag sjælvklart va hemma. mysa med kæra familjen..

jaja. nu har ni hørt från mig ganska mycket på senaste.

så Hej då på ett tag. :)

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2007-09-16 17:43:31

Låter toppenbra, men lite tråkigt med åregården igen... Det hade varit häftigare med typ tott eller så, hehe=) Men jag kommer lätt upp o hälsar på dig, det vet du:) Men se till att för guds skull bo nån annan stanns än på continental! :) Puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Livsnjutare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela