Emelie

letar nya äventyr

ikea hela dagen... nästan

Publicerad 2007-09-15 22:42:08 i Allmänt,

inatt vart de att jag sov på en bäddsoffa utan madrass?! låter kanske konstigt i era öron.. men de va så de va :p gick faktiskt riktigt bra.. har börjat vänja mig att å sova på dom mest konstiga ställena... så när jag vaknade imorse tog jag en lång härlig dusch och smörjde sedan in mig med underbara bodybutter .. lovely :)
käkade lite frukost, gjorde mig iordning sen bar de iväg till IKEA.. jag Frida och Mette åkte iväg, bla för att köpa en "säng" åt mig.. vilket gick så där...

innan vi begv oss in i djungeln av svenska varor så tog vi oss självklart en 5 kronors korv utanför :) de är alltid lika kul att gå på IKEA, men inte denna gång.. efter ett litet tag så börjar jag känna mig yr och näsan svimfärdig, trots att jag nyss ätit och druckit.. går efter våran vagn och gungar.. lever i min egna värld.. vi hittade åt en madrass åt mig, skrev ner artikelnummret och gick vidare.. Mette och Frida hittade massa saker som dom skulle ha i sitt rum. så vi vart där ett tag..när vi började  närma oss utgången får jag tillbaka medvetandet lite grann, gåroch hämtar min madrass, kommer till kassan och hon säger ett helt annat pris.. nä men då har ju Emelie såklart tagit fel madrass.. in i folkvimmlet igen och leta.. irritationen, huvudvärken och yrseln kommer tillbaka.. Emelie frågar i informationen vart hennes madrass egentligen ligger.. nä men då är den ju såklart slut!!! fick till slut efter många om och men ta en 80 bred istället ör en 90.. men de funkar nog med...avslutade med en 5 kronors korv.. och faktiskt unnade jag mig en äppelpaj med glass efter allt strul.. tog bussen hem 19.55.. när vi kom in till stan så hade vi en liten bit att gå.. alla vi 3 hade händerna fullproppad med saker och självklart börjar de regna.. påsarna går sönder och de blir typ kaos.. till slut får vi upp allt i lägenheten..

jag och Frida bestämmer oss för att gå och handla eftersom att vi verkligen behöver de. oxh att typ inte så mycket är öppet på söndagar här i Norge.. så vi går först på Bunnpris som ligger närmast (självklart) men inser att de är mycket som är bra mycket billigare på REMA, så vi går dit iställer, 5 minuter innan dom stänger..så vi hinner ju såklart inte få med allt vi ska ha.. så vi går tillbaka på Bunnpris och handlar resten.. de resulterar i 4 tunga påsar + en potatis säck på 5 kg... nu är vi äntligen hemma och allt är i princip upppackat..

jag har till och med fått ett "rum" och jag har packat upp mina saker.. har inte haft mitt liv upppackat på 5 månader typ.. har levt i resväskor... så äntligen har jag lite översikt över  mina saker och de känns så skönt... de som känns mindre skönt är att de  bara varar i 6 veckor till. sen får jag ta mina väskor och bege mig iväg någon annanstans... men jag börjar bli van...

vi har inte fått någon tv så mitt idol tittande verkar inte bli av.. får tråkigt nog kolla på internet.. de har vi ju iaf. och de är bra!!

Nu ska jag få mat av Frida, snällt va :)

Saknar er tokmycket.. har bara varit här en vecka, men saknaden av någon av er  som man verkligen kan prata med är stor.. kan ju som inte ringa vem som helst när som helst!! men om ni vill så kan ni ju alltid glädja mig med ett samtal då jag slipper betala :P 004746370210 om de skulle va så att ni vill :D 

ännu en ledig dag imorgon.. Jag och Frida ska ut och gå, de ska bli mycket skönt..

nä nu ska jag göra nåt annat. 

Puss och hej 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Livsnjutare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela