Emelie

letar nya äventyr

hej hopp.

Publicerad 2008-10-29 23:36:47 i Allmänt,

hade kanon bra dagar i Sverige.. men man önskar ju alltid att man haft några dagar extra..
Tack nära och kära för att jag fått lite ny energi och krafter. och för mysiga dagar..

begravningen var fin. jobbig, men fin.. synd bara att de enda som snurra i min hjärna var.. tänk om jag ändå kunde ha åkt från Åre för att träffa Morfar i våras.. tänk om.. inte visste man att sist, skulle va den sista gången man sågs...att jag inte fick se morfar så glad och stolt över Cornelia. men de går inte att få tillbaka.. han har de bra där han nu är! men tänk om...
 hann med att svulla mat och shoppa lite med familjen.. innan jag tog tåget till Stockholm till Elin och Stefan.. först lite stadsvandring och köp på Body shop. .Sen gick jag, Elin, Stefan och Mattias och åt de godaste på länge. Wasahof var restaurangen, skaldjur stog på menyn. och de vart skaldjursplatåer.. mycket skalande av räkor. mumsande på musslor.. prov på ostron och sniglar som såg ut som snorkusar.. men de va gott..sjukt gott och som jag sagt , värt varende hundralapp, för de va inte billigt direkt..söndagen spenderade jag och Elin på stan.. blev en del köp. fina dessutom :) jacka, skor, klänning, halsduk. bla..

synd att jag missade Sofias besök här i Oslo. men de verkade som tjejerna haft en kanon helg ändå. vilken tur :)

nu har jag även bokat biljett hem till jul.. 18:e dec åker jag till sthlm. tillbringar några dagar i huvudstaden innan jag beger mig hem för att bli ompysslad och fira jul med familjen..  Tänk att de kan vara så skönt att få ha saker planerat, nåt att se fram emot längta efter.. de behöver jag typ alltid.. annars går jag in i depression..så nu räknar jag ner till hemfärd. drygt 50 dagar kvar :) men jag ska ha kul under tiden.. för trivs gör jag fortfarande. även om Stockholm lockar mer än någonsin..hoppas de går fint med boende och jobb sen när de är dags för flytt.. de löser sig ju alltid. de vet vi ju alla i de här laget.. :D

haft en mysig kväll med Sabrina, käkat chokladkaka (sockerchock) + druckit kaffe, mycket dessutom.. så får se hur de går att sova..tittade förbi Amandas hem också. så nu vet jag äntligen vart båda tjejerna lever sina liv :P


hur släpper man sina höga krav..? på sig själv alltså. varför måste man alltid försöka göra allt perfekt.. började ju såklart i  skolan, nu på jobb.. och nu på ett jobb som inte betyder nåt.. ingen får ut någonting av vad eller hur jag arbetar. men ändå finns de så tunga och höga krav på att jag ska göra ett så bra jobb som möjligt.... på ett jävla lager.. fan Emelie måste rycka upp sig, släppa kraven och vara lite mer typen, rycka på axlarna.. när jag blir äldre och har ett mer betydelsefullt jobb, då kan  jag kanske ställa krav på mig själv om att göra ett bra jobb men nu?? nä, skärpning.. fast fortfarande helt ovetande om hur man gör..

nä om man ska gå och lägga sig.. de är ju en dag imorgon också. tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Livsnjutare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela