Emelie

letar nya äventyr

dagens industri

Publicerad 2009-02-18 22:37:47 i Allmänt,

denna tidning kommer bli min räddning framöver tror jag.

har egentigen inte ens tid att blogga..

jag ska lära mig allt om aktier, fonder, lågkonjuktur, obligationer, börsmarknaden,
hur dagens läge ser ut..osv..

men..
efter att ha haft en hel dag med info på min första arbetsdag så är jag helt full eller tom i huvudet.
jag återgick för några timmar till skolbänken, då pennan glödde och hjärnan jobbade på högvarv.
då återkom även känslan av att sätta krav på sig. (vilket jag under skolåren har haft. för höga krav på mig själv)
så nu sitter jag här, men massa information som jag vill och måste lära mig.
helst vill jag lära mig allt på en gång och va proffs imorgon (med tanke på mina höga krav)
tyvärr vet jag att det är omöjligt, och jag får ta det i den takt det går..

självkänslan och säkerheten att ringa en kund, kommer vara så himla mycket högre om jag verkligen är insatt i ämnet.. det är därför jag vill veta mer än jag egentligen måste, så jag kan "sätta kunderna på plats"

så DI kommer bli min bästa vän..

och nu ska jag plugga termer och samtalsmallar..
shit, va inte beredd på detta..
men jag tror att de blir bra..
kommer bli en börskvinna till slut, och kommer ha oerhörd nytta av allt jag får lära mig, i mitt privata senare..:)

kan vara bra att vara lite insatt till mina kommande mäklarstudier om 2 år. :)


nu plugg, imorgon rollspel med lite ringande. sen box efter jobbet..
skönt att de snart är helg...

haha..

Godnatt!

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2009-02-19 10:31:19

Postat av: Mia

Publicerad 2009-02-19 10:32:32

haha det där förra inlägget va det då inte jag som skickade;P

det lät som rätt mycke att lära sig..hm.. men det klarar ju du!:) åter igen, lycka till!:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Livsnjutare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela