Emelie

letar nya äventyr

dalar och toppar.

Publicerad 2009-10-18 12:32:30 i Allmänt,

undra vilken årstid som jag är på bäst humör.
det är oerhörda dalar och toppar under året.
höstdeppig?vinterdeppig? eller har man generellt såna svängningar utspridda på årets alla månader.
varför kan man inte vara glad åt livet varje dag. oavsett motgångar.
varför hittar man alltid anledningar till att få vara på dåligt humör??
(jag gör nog det iaf)

jag tror jag måste sätta upp mål, som är lite mer kortsiktiga.
så att jag har nåt att sträva efter, som dessutom inte ligger för långt i framtiden.
Är nog lätt hänt att man aldrig kommer fram till målet om det är för långt borta.
Mitt fokus just nu är resan, men 3 månader är för lång tid.
Ska jag gå runt och va deppig ända fram tills dess? tills jag ska få göra nåt kul?

nä, hitta på nya äventyr och saker att lägga fokus på.
Det är mitt mål för idag, en bra start i alla fall..

och bäst inspiration hittar jag nog hos kloka moster, därför blir det häng med henne i eftermiddag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Livsnjutare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela