Emelie

letar nya äventyr

pinsamt möte

Publicerad 2009-10-04 16:03:30 i Allmänt,

jag tvättar. perfekt att göra på en söndag då man inte har annat för sig! 
på grund av att jag går ner tidigare till tvättstugan (i hopp om att den är ledig, vilket den inte va)
så möter jag en kvinna. hon ojjar sig och tror att hon tagit fel på tid, medans jag försäkrar om att de är jag som är tidig och ivrig att få sätta igång mitt tvättande.. Till slut frågor hon vart jag bor.
Jag förklarar:
-i gårdshuset 3 trappor upp.
-jaha, säger hon. Bor du i Marcus lägenhet?
- Ja precis, svarar jag.
-ok, vi bor i lägenheten UNDER.

jag får fram ett nervöst leende på läpparna och säger ok, kul !
sedan ekar ordet UNDER i min hjärna tills jag till slut får mina fötter att springa därifrån.
Jag vet inte om det är inbillning att hon betonade ordet UNDER, så starkt som jag minns det.
eller om hon helt enkelt ville ge en varningens finger, om att jag ska hålla käften och va en snäll granne..

svaret kommer som en fortsättning följer berättelse.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2009-10-04 16:12:56

Tror inte du behöver vara orolig. Markus har nog satt sina spår efter fallet, så alla vet vem han är och var han bor! :-0

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Livsnjutare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela