Emelie

letar nya äventyr

snöröjning i stockholm

Publicerad 2011-02-17 00:34:23 i Allmänt,

jag har skapat en vägg, eller en tjock glasruta. Jag ser målet men jag kommer inte fram, igenom eller förbi.
sitter liksom lite fast. Jag är i text synpunkt klar med min hem uppgift, men inte nöjd med en del av mina svar, eftersom jag knappt själv fattar vad jag svarat på.

Så nu ser jag målet, men har svårt att fokusera på att lösa problemet att komma dit..

jag hänger upp mig på ord, vad fan menar dom. egentligen!?

det enda jag kan tänka just nu: fan vad jag längtar efter våren :)

annars kommer jag ha svårt att ta mig ur sängen imorgonbitti, kan jag tro. efter dagens boxpass.
nu blir det ofrivillig vila i 2 dagar.. men de kanske behövs :P

fick höra en sak igår som fick mig att fundera hur folk (läs 08:or) tänker.
En person tittade ut genom sitt fönster för att kolla hur plogningen gick till på gatan/vägen utanför hennes hus.
Hon ser att plogbilen, inte "trycker ner skopan", utan bara plogar bort det översta lagret med snö. (så de blir en massa lös-modd-snö kvar)
Personen i fråga kommenterade detta och får till svar: att dom inte kan gå djupare ner mot marken/asfalten..

vet ni varför?
jo för då slits ju "stålkanten" på "skopan"..(vette tusan vad de kallas)

vad är de då för mening att ploga våra vägar med snö om dom ändå inte kan offra sina skopor till att verkligen ta bort den..
inte undra på att det blir kaos i trafiken när dom inte kan ploga ordentligt.
En kurs för stockholmarna i att ploga snövägar kanske är på sin plats.
För dom verkar då inte lära sig från år till år..

Sen kanske dom borde inse att: när dom påstår att alla resurser som finns har använts under en dag med riktigt mycket snöfall, men att kaoset håller i sig.. ja då borde dom kanske inse att dom har för få resurser, eller? bara en tanke.

godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Livsnjutare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela