Emelie

letar nya äventyr

folk som tar för sig..

Publicerad 2011-02-14 20:22:01 i Allmänt,

Tänkte att jag skulle mysa till det lite så här på kärlekens dag.. unna mig ett glas vin eller lite glass, eller varför inte båda.. MEN, jag har så fruktansvärt svårt att verkligen unna mig saker när jag precis kommit hem från ett träningspass. så jag tror det får utebli.. tror jag skippar att "fira" dagen över huvudtaget, känns mer som en dag för par än en dag i kärlekens tecken.


en tanke...
Jag vet inte om det bara är jag eller om andra tycker det känns fel och oschysst, men när man anländer till en klass/pass (träning), så tar alla varsin plats. Är man där i tid, så väljer man helt naturligt den plats man vill ha, förutsatt att den är ledig. I mitt fall betyder det att jag alltid ställer mig längst fram (för att det är ledigt, för att jag trivs där fram, och jag ger betydligt mer i min träning, bla). Så när alla ställt sig på sin plats, passet kör igång, så finns det alltid några personer som är lite sen och kommer in några minuter in på passet. (visst fine, synd för dom att dom missade starten) Men för mig känns det naturligt att smyga in och ta en "dålig" plats eftersom man är sen.  Men inte tjejen som kom sent idag, hon ställer sig längst fram, framför mig...

Jag surar absolut inte för att hon ställde sig där, för jag hade gott om plats och såg bra i speglarna ändå. Men det skulle va kul att veta hur hon tänkte, om hon alls funderat på att människorna som redan va inne i salen hade kommit i tid och placerat sig där dom ville, för att dom ville det.

Först tänkte jag inte så mycket på det som sagt, jag hade en bra placering ändå...
Men när hon sedan tar för sig av en stretchmatta som låg framme vid scenen (som var hämtad av andra i förebyggande syfte inför sista övningarna och stretchen) Då gick det upp för mig att hon måste va en sån människa som skiter i vad andra människor och hänsyn heter.

ni fattar säkert ingenting i mitt gojande, men nu va de sagt.. haha

för övrigt så är de oerhört kallt på mitt rum.. hatar man att frysa eller?

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-02-15 21:23:35

Fattar precis vad du menar. Det finns för många hyenor i samhället som borde lära sig lite vett. På dem bara!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Livsnjutare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela