Emelie

letar nya äventyr

musikal artist

Publicerad 2011-02-26 00:39:22 i Allmänt,

idag har varit en oerhört bra dag, en positiv dag, en glad dag. lite mer extra av allt än dagarna brukar innehålla.
Först lite shopping på stan, de va underkläder som stod på listan, kom från hm med tygskor, sporttop och nytt träningslinne. haha.(slut på den bhn jag ville åt) forstätter med ett seminarium på skolan, som kan sammanfattas med ett ord:flummigt!

jag tycker om när saker är lite flummigt, och speciellt i grupp med människor som man känt i knapp en månad. jag tycker om när folk vågar visa sina flummiga sidor, allt behöver inte alltid vara army style. strikt och bestämt!!
Vår lärare Einar som vi alla trodde skulle vara en 60-årig gammal professor som skulle undervisa oss i juridiken, visar sig vara en 27 årig kille, med alldeles för stor kavaj och dålig hållning. Får se hur länge han har tålamod för oss..

vidare till dansen på st.eriksbron, som var magisk!!! att det kan handla så mycket om att ha "rätt" kläder när det gäller dans,(i söndags körde vi samma korre, men jag tyvärr med fel kläder, vilket leder till en helt annan känsla) idag va känslan med och den va underbar + att jag älskar salen på det centret..

i omklädningsrummet möts jag av oerhört snälla (okända) människor, som spontant börjar prata med mig om klassen vi alla nyss fått uppleva, önskar mig en trevlig helg osv. när hände detta liksom? att folk va spontant trevliga, i Sverige? det gjorde min dag!!

Åker från st: eriksplan med ett stort leende och sjukt nöjd med dagens insats....
...mot Cicki för att ha mys taco kväll med alldeles för mycket godis till efterrätt (allt eller inget liksom)

ser en skymt att Ingemar stenmark på tv och inser att jag måste hitta en norrlänning till man (senare i livet) jävlar vad jag älskar den norrländska dialekten!! och Ingemar är ju bra charmig..men kommer på mig själv att efter dagens seminarium att jag bör vänta med att "hitta" någon, alldeles för krångligt det där med sambolagen..

avslutningsvis så kollade vi på Burlesque. och vad ska jag säga, va jag inte tillräckligt lycklig på livet efter dagens dans..
så fick jag ännu mer lyckorus efter denna underbara film. tänk om man bara kunde ha talangen och möjligheten att va musikalartist!! en dröm!

dagen i korthet ;)
kan väl inte börja morgondagen bättre än med lite lunchdans!

nu en god natts sömn, med ett stort leende på läpparna!!

Kommentarer

Postat av: maria

Publicerad 2011-02-26 15:49:04

Va härligt emelie att det var en sån bra dag!

Själv försöker jag peppa mig med att snart snart snart är det vår, jag trodde att resan skulle underlätta på vinterhatet, men den gjorde det bara värre :/ tur att man kan vara asocial och sitta inne i värmen.

Stor kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Livsnjutare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela