Emelie

letar nya äventyr

vart ska jag børja?

Publicerad 2007-08-02 16:17:00 i Allmänt,

ja, nur ær man alltså på Hitra.. har jobbat 4 dagar och det går faktiskt bra.. de ær væl kanske inte værldens roligaste jobb, men nær man lær kænna lite folk så blir de nog bra. kommer 30 stycken nya som ska børja næsta vecka..så de finns goda chanser till kontakter :)

vi jobbar på slakten, funkar faktiskt riktigt bra.. har ju iof bara jobbat i 4 dagar...
dagarna ser ut som sådan: vi jobbar skift, så denna vecka jobbar vi från 07.00 till 15.00, och på fredag (imorgon) jobbar vi från 07.00 till 19.00... sen næsta vecka så børjar vi 15.00 och jobbar till 23.00 men då ær vi lediga på fredagar :) så håller de på.. :)

och de ær en hel del skillnader jæmført Salmar..
 
lite info
De ær en mycket mycket mindre fabrik æn salmar...
De ær inte alls så mycket svenskar som på salmar..
Vi trænar och badar GRATIS, solar GRATIS ! vilken dag som helst. 
Alla verkar jætte trevliga, dock lite konstiga, men trevliga och hjælpsama.
De ær bættre mat æn på salmar.
De ær mycket bættre løn æn vad vi trott.
De ær ganska billigt boende.
ja just nu ær de riktigt bra!

nær vi kom hit i søndags så skulle vi egentligen bo på ett stælle som kallas Gestebrygga, eller nåt sånt.men dom hade tydligen ingen plats till oss, så vi fick flytta in i ett hus med 3 andra svenskar, två av dom åker idag.. de huset ligger i Fillan. så de ær kanon næra till gym och sol :) men i helgen ska vi flytta, får inte bo kvar før de kommer massa polacker som ska bo dær... så nu får vi lite nærmre till jobbet men længre till Fillan, vilket ganske inte uppskattas så mycket... men men... vi ska bo med 3 svenskar som kommer i helgen.. ska bli spænnnade !  och kommer nog bli bra.. hoppas huset ær fræsch!!!

biblioteket har sommarøppetider, så de ær dærfør de inte går att gå in på internet så ofta, før dom stænger 3. då vi slutar! men men, den 11 aug børjar dom med vanliga tider, vik.et nog ska va bættre.. på torsdagar har dom iaf øppet till 6  : :) YES, så fick man skriva av sig lite :)

på måndag ska vi åka till Frøya, spænnande eller vad :P Mattias ska fixa personnummer och jag ska kirra visa-kort.. kansek blir de ett besøk på bibilioteket dær också :)

men ja, nu skajag ut och gå..

mittnorska nummer ær +4746370210, men tydligen kan jag inte ta emot sms, så jag måste kolla upp de. men samtal uppskattas :) annar kan ni smsa på mitt svenska nummer...

och før dom som vill skicka brev kan ni skicka de till

Emelie Lindberg
c/o Lerøya Midnor
7252 Dolmøy
Norge

ha de bæst allesammens :P

vi hørs! puss

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2007-08-03 01:39:48

vad kul att höra att ni har det bra! Kram

Postat av: syster

Publicerad 2007-08-03 10:17:10

VAD BRA DET VERKAR, LITE AVUNDSJUK PÅ ATT NI FÅR TRÄNA,BADA OCH SOLA GRATIS, DET SKULLE JAG VILJA OXÅ=).
DET KOMMER ETT BREV TILL DIG FRAMÖVER.
HA DET NU SÅ BRA OCH TA HAND OM DIG.
PUSS OCH KRAM // SYSTER

Postat av: Maria

Publicerad 2007-08-04 21:27:07

Åååh så roligt att du bloggat! Tänkte att jag skulle ringa dig, men så kom jag på att du är ju i Norge!? så dumt av mig:P aja, kul för dig då att du får träna gratis (mutter) nädå, jag tänkte köra hårt träningsläger när jag kommer hem med träning varje dag. Hur det nu ska gå. Väntar med spänning på nästa inlägg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Livsnjutare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela