Emelie

letar nya äventyr

vilsen i storstan...

Publicerad 2007-05-15 18:04:12 i Allmänt,

Ja va säger man.. brukar aldrig känna mig vilsen eller orolig för att hitta saker och ting. vet jag inte vart jag ska så frågar jag ju vem som helst.. men idag har jag känt mig som världens minsta person och sett ut som en virrpanna.!
     skulle åka ut till Sköndal för att träffa en person om ett jobb (som jag för övrigt har fått, tror jag..d lät som de iaf.. men jag ska ringa igen på måndag för vidare information fick ju inte träffa han jag skulle träffa... så vi får se, men de lät bra iaf.. ) men i alla fall, tog mig dit utan problem, först tvärbanan, sen byte till buss. och då var jag ganska stolt över mig själv som hittade på en gång. kunde ju välja mellan tusen uppgångar. men bara man använder sina ögon och läser "brukar" de gå bra :P
    de gick jätte snabbt när jag väl träffade dom, och skulle sedan åka vidare till Anna i Skärholmen..sätter mig vid en busskur och känner mig helt lost i Stockholm. vart fan är jag och hur tar jag mig till Skärholmen.. använde återigen mina ögon och läste mig fram, frågade lite försynt busschaffören vart den gick.. men jag var hela tiden så osäker... brukar aldrig känna mig ett minsta osäker vid sånna här situationer, men tydligen kom de idag.. 
     när jag väl hade åkt klart buss, vart de byte till tunnelbana igen, för att sedan hoppa av och byta linje.. jag klarade de.. gick faktiskt ganska snabbt till Anna.. Stockholm är rätt stort ändå, har nog inte tänkt på de tidigare. Men man lär sig nog ganska snabbt också, vart och mot vilket håll man ska åka.. men fatta att man är lite vilsen nu från början. kom ju hit igårkväll, så man har ju inte hunnit på rundvandring precis. :) sen att jag skulle till ett ställe som jag knappt visste vart de låg.. hade de varit i centrum hade de inte varit några problem.. men men..
    Ska som sagt ringa på måndag och höra vidare om jobbet, när och om jag ska komma ;) hehe.. Anna slutar 7 då kommer hon och möter upp mig så vi kan förflytta mitt liv, dvs mina väskor :) 

Sen måste jag säga de att kladdkakan jag gjorde igår, va nog de godaste jag ätit på länge ! + poäng till mig, helt suverän vart den.. bra duktig jag ! 

imorgon hoppas jag på fin väder så jag och Anna bara kan gå runt och njuta lite. shoppa lite, ja uträtta lite ärenden på stan helt enkelt.. 
    nu ska jag packa ihop mina väskor, sen kolla om de är nåt bra på tvn, medans jag väntar på Anna. 

Kommentera mera :D 

Kommentarer

Postat av: Syster

Publicerad 2007-05-15 21:42:33

jag hoppas du får jobbet nu, då kanske jag kan komma ner till stockholm och hälsa på dig=) Vad sugen jag blev på kladdkaka, får kanske bli en sådan imorgon men jag ska igentligen inte ha någon.
Puss och kram

Postat av: Johanna

Publicerad 2007-05-16 00:45:22

så sjukt kul det var att träffa dig igen, även fast det bara var en snabbis. hoppas vi hinner ses något mer innan jag åker. ha kul nu, och sola en massa :D pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Livsnjutare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela