Emelie

letar nya äventyr

valet

Publicerad 2007-10-06 11:39:47 i Allmänt,

hur lyckas jag alltid hamna i samma vagn på tåget, som massa underliga norskar.? när jag igår morse satt mig på tåget, var jag trött som vanligt och ville inte nåt annat än att sova. lyckades sova en kvart, när det senare hoppade på en gäng norskar i medelåldern.. jaha, tänkte jag ännu ett gäng som ska till Sverige för att köpa ciggareter.
lyckas somna till en stund igen, med hjälp av mp3 på högsta volym.. men vaknar av ett högt garv (de fulaste jag nånsin hört dessutom) sen börjas de... klockan kanske är 10.00 och öl efter öl sprättas upp, de blir livligare i vagnen och snart blir de även wisky drickning. tror ni de va lätt för mig att sova? njaeee, inte direkt..  

satt och tänkte på de, när jag försökte hamna i min egna värld så jag slapp lyssna på dom. dom är ju värre än ett gäng ungdomar. som på sin höjd brukar börja dricka vid 14-15 på dagen om de ska börjas tidigt... men 10.00?! Men de kanske är så att dom inte vågar åka till Sverige om dom inte får alkohol i kroppen. vem vet..haha. men dom hade säkert roligt.. Det var ju bara lilla jag som behövde och verkligen villa ha den där sömnen. men nån gång ska väl nån lida. igår va de jag.


när jag kom till Östersund. var jag smart nog att hoppa av vid ösd västra. blir ju så mkt närmre stan om man ska de. och perfekt för mig som skulle en sväng på tehuset. hälsade på cicki som jobbade. och satt mig ner nån timme för att käka nåt och fördriva tiden. provade nåt nytt, (för en gång skull) och de är ju alltid kul. Varmt pitabröd, gott gott ! passade på att sitta extra länge så jag kunde ladda telefonen (ibland måste man vara smart..)  där i mitt lilla hörn medans jag läste och drack underbat gott te.. Cicki kom faktiskt och va social med mig, fast hon jobbade :) trevligt ! när de va gjort gick jag vidare på stan. kikade runt i massa affärer men de va inte så roligt som de brukar. inte för att jag var själv, utan för den där jäkla ryggsäcken som jag hade på ryggen som gjorde att jag höll på att dö av värmeslag. men, som ni märker jag överlevde.. senare  kom Therese och hämtade upp mig.

hmm.

längre fram på kvällen vart de Idol tittande och sen vidare på News där de blev nån öl. riktigt trevligt. Jag Cicki, Maria; Emma och Sanna. jag Emma och Cicki vart kvar mot slutet och var på väg ner mot Larran när vi inpulsivt hamnade på Bishops arms, hur de nu kune hända. men där vart de hektiskt cider drickande innan vi sprang ner till Larran och gled in gratis. alltid härligt. :)
det va en mycket trevlig kväll må jag säga.. kom hem vid halv 4 :)


nu står jag i valet och kvalet till om jag ska åka till Åre eller stanna här?! 
ska kolla lite tågtider och så.. så tar jag allt som de kommer. de blir som de blir och jag vet att jag inte kommer bli besviken vilket val jag än gör.. och de känns ju så himla betryggande :) haha.

nä nu så.. får de va bra !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Livsnjutare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela