Emelie

letar nya äventyr

ännu......

Publicerad 2008-03-01 16:41:39 i Allmänt,

... ett sånt där klagoinlägg. hann ju bryta mit löfte snabbare än snabbast..
men är de så att man blir lämnad på krogen alldeles själv, så måste man fan få klaga och vara irriterad.

ville ha en riktig partykväll igår, när jag var ledig idag och allt. så vart de ju inte riktigt..
jag var snäll och stannade på dippan, istället för att åka på bygget dit jag egentligen ville.. men nä då åker dom som är på dippan hem utan att säga nåt.. så jag står där själv och övergiven.. sliter mig i håret och skriker dom fulaste orden i världen som ingen vuxen vill att deras barn ska lära sig.. ....så var de ju såklart inte men näst intill..

varför hade vi så mkt roligare när vi var ut förra året? vad gör vi för fel i år??
är de för att man har för höga förväntningar?  eller är folk bara tråkiga?


nu går vi på samma ställe hela tiden. de är samma folk hela tiden och de händer i princip inga tokigheter.. och de kan man ju lungt säga att de gjorde förra året.. nu  ska man faktikst inte jämnföra år till år.. men de är inte så lätt. att inte göra det.


hur ska jag kunna locka med mig folket jag bor med till andra ställen och försöka uppleva dom roliga och tokiga stunderna som vi fick glädjas med förra året? eller är de så att folket är rädd för nya saker.

tycker väldigt mycket om dom jag bor med och jag förstår att dom kan tycka att de är skönt för dom att få sin personalrabatt på ölen och tryggheten för dom att hela tiden ha folk runt omkring sig som man känneroch kan prata med..

men jag vill inte ha de.. när man ändå har ett visst antal krogar här i Åre kan man väl prova fler ställen..träffa nytt folk (vilket är de bästa som finns.. ) skapa nya bekanta och få skratta och ha kul med andra än bara dom i BO huset. vi hänger ju med varandra dygnet runt ändå.. och jag tänker inte prova nya ställen själv. för de fick jag ju försmak på igår hur de var.. ensam övergiven och förkrossad som ett litet barn.. precis som när man blivit utmobbad i skolan.. och de har jag..så jag vet vad jag pratar om...

eller är de helt enkelt så att ALLA har jätte kul när vi går ut, så att de är därför dom inte bryr sig om att prova nåt nytt.. skulle vilja ha svar på detta mysterium.

vad ska jag göra för att förändra? går de att förändra ? eller passar jag helt enkelt inte in i bubblan här i Åre längre.. de kanske är så att jag måste till ett nytt ställe. prova lyckan nån annan stans..

nu  låter de ju som att fest och partaj är de enda så får mig att trivas. men de har faktiskt en stor betydelse om hur man har de när man går ut.. finns de inget bra uteliv är de kört !

jag skulle under sommaren vilja jobba på en uteservering/utecafe, på en camping eller gästhamn, på en skärgårdsbåt eller liknande. vart? de vet jag inte och de bryr jag mig inte så mkt om heller..

hela dagen har jag varit helt själv i huset. och gissa om de har varit skönt. annars hade jag lätt kunnat slå någon, riktigt hårt ! ! ! sov till tjugo över ett och har ännu inte varit utanför dörren. så kanske ska ta en sån där funderar promenad.. då man kan tänka fritt i den härligt kalla vinter luften.


för övrift längtar jag så in i norden till asfalt, lukten av lera, vårblomstertecken. sol, att få ha min nya vårjacka, och veta att de inte är långt kvar på säsongen.. snälla kan de blir vår nu!! (som de tydligen är ner i söder)

3:e månade på detta år är nu påbörjat . Mars. tiden går, ja fort kan man säga..

nu ska jag inte babbla mer utan försöka hitta dom där jobben nån stans i sverige..

Kommentarer

Postat av: Sofy

Publicerad 2008-03-01 16:51:28

emelie raring, jag hade ringt dig med en gång om jag haft en telefon. Verkar som att du skulle behöva prata av dig, kanske med en som inte befinner sig i åre..
tänker på dig. PUSS

Postat av: Ida

Publicerad 2008-03-02 09:59:39

hej, låter inte så kul de dæra. Åre kanske ær før litet før dej? Du borde komma till Oslo! Tænker på dej! Stor kram

Postat av: Jonte

Publicerad 2008-03-02 13:03:18

Jag tog ju faktiskt en taxi och hämtade upp dig!

Postat av: Mian

Publicerad 2008-03-02 21:18:21

Emelie, det var roligare förra året för att jag var där! Det var du och jag i alla lägen! Jag tycker du ska säga upp dig och bara dra därifrån...

Kläderna från min blogg, alltså, jag var bara där och testade lite för jag hade inget att göra, annars hade jag mer än gärna tagit dom:P Men jag köpte den rutiga klänningen på den stora bilden.

Tänker på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Livsnjutare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela