Emelie

letar nya äventyr

en söndag..

Publicerad 2007-07-15 15:16:48 i Allmänt,

söndagar har under åren  fått en helt annan innebörd.. tidigare, va de den tråkigaste dagen på hela veckan, då man inte gjorde någonting. då det var en sån dag som man helst ville vara utan.. Men detta har förändrats hos mig. tror att de var min tid i Åre som gjorde att söndagar helt plötsligt va den roligaste dagen i veckan. Sundays at Dippan liksom.. de säger väl allt :)  Då va söndagen den dan man jobbade aboslut längst på, åkte hem, sov någon timme, sen var de riktigt mkt party..kul som tusan. Det var söndagarna, även fast de kändes som vilken annan dag som helst  ! Där hade man ju iof  ingen koll på läget alls. om de va måndag eller fredag, men de hör inte hit !

de jag vill komma fram till är att söndagar är fortfarande en dag som alla andra för mig nu.. jag har lärt mig att göra de till en dag, då man kan passa på att göra i princip vad som helst...(eftersom att de flesta är lediga) man behöver inte känna att de inte finns nåt att göra bara för att de flesta butiker har stängt eller för att mkt annat har helg stängt! man kan ju göra så himla mkt annat. tex. som att umgås med massa goa vänner.. som jag ska göra i dag, och alla dagar framöver!! :)

Och jag är så himla glad över att mina veckor här i Östersund kommer va i princip fullbokad med saker att göra!!  folk att träffa. och tokigheter att göra..

Men nu har jag ju inte tid att sitta här, för nu beges de iväg till badhusparken med lite kramar, skvaller och prat om gamla minnen! !

bye bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Livsnjutare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela