Emelie

letar nya äventyr

P-fest

Publicerad 2008-04-21 20:44:39 i Allmänt,

nu har jag två lediga dagar farmför mig. och de ska bli skönt kan jag lova!!
idag, blir de fest, mest bara för att festa för att jag är ledig imorgon.
imorgon blir de fest, för då är de personalfest för vakterna  och garderobiärerna (vette tusan hur de stavas, om de ens heter så) på Dippan och CC.. de ska bli super kul. de lönar sig att ta på sig extra jobb, då blir de fler P-fester..
Först mat på Karolinen, sen har jag hört ryktas om ett hett drinkbord på bygget :)
Kommer bli galej hela dagen för mig och Sabrina i vilket fall. de ska börjas tidigt imorgon..

För några timmar sen hade jag en telefonintervju. gick faktiskt bra, han sa att han var intresserad, men att han skulle kolla lite referenser. Så vi får se när han hör av sig och med vilket besked. Ska även höra av mig om ett serveringsjobb, för  ett besked i slutet av denna vecka. så jag har lite på gång i varje fall. känns skönt..

idag har varit en sån där alldeles underbar dag, då solen har lyst hela dagen och värmt alla små själar här uppe i Åre. först jobbade jag från 10 till kvart i två. sen satt vi på torget och gasade i solen i ca 2 timmar. härligt kan jag lova.. men den solen räckte inte för mig.. kände för att sola hela kroppen, så de blev ett solariebesök.:)

vidare mot systemet för att inhandla kvällens alkohol. för att sedan promenera med mina små leopardklackisar hemåt till Björn Olsson huset.
 
Sitter nu här med min cider. alla andra i huset är helt utslagna av en hel dag ute i backen. dom ligger typ och sover. så jag får väl försöka roa mig själv tills dom vaknar till liv..

vart bara för nån timme sen på jätte dåligt humör. först för att jag bett dom köpa rakgel till mig när dom gick förbi konsum. dom kom hem utan.. Emelie vart aningen sur.. ser även när dom klampar inanför dörren att dom har pizza kartonger med sig.. jaha, emelie som trodde att vi hade bestämt att äta ute tillsammans ikväll.. Tack för den..
jaha, hade vi bestämt att bowla ikväll.. nähä orkade ingen de längre....

blir måttligt irriterad när man ser fram emot saker osså bangar folk ur.. alltid... alltid. dom få gånger jag KAN göra saker med dom jag bor med. så skiter allt sig... Men när jag jobbar om kvällarna.. då passar dom på.. man börjar ju undra om dom ens vill göra saker med mig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Livsnjutare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela