Emelie

letar nya äventyr

God morgon

Publicerad 2008-05-09 12:29:29 i Allmänt,

                                                                                    God morgon !

Nu är det helg. eller inte för mig som är ledig. då flyter alla dagar ihop, så måndagen känns lika rolig som fredagen. Eller är de så att de börjar krypa i kroppen av tristess. o känslan av att dagarna bara försvinner utan att jag gör något vettigt..

Det är ganska skönt att vara ledig, visst ! men alla jobbar, finns ingen sol ute som man kan ligga och pressa, vet inte vem jag ska ringa eftersom att jag har ringt hela telefonboken i veckan.. har ju bonzo, men hur tråkig har inte han börjat bli då. satt iof barnvakt åt Cornelia igår.. hprm....givande vaktning åt en 1,8 år barn som bara låg och sov i 3 timmar.. tjohoo ! Så vad ska man hitta på, när man är ledig och i Ramsele?? för de är väl där problemet sitter. Att jag är i Ramsele..
Men som sagt, nu är de helg och alla är lediga. sen är de bara  nån dag innan jag åker till Östersund. där kommer jag minsann bli sysselsatt !

Igår när jag gick och la mig, så tänkte jag på att man ligger och funderar så mkt innan man somnar. kan ju inte bara va jag som gör det. jag tänker verkligen på allt.. mest om vad som ska ske dagen efter.. och undra vad den sista saken man tänker på är innan man somnar.! kan man påverka vad man ska drömma, genom att tänka på det innan man somnar??

I sånna fall förstår jag verkligen inte mina Björn drömmar. jag har flertal nätter drömt om att jag blir jagad av en björn..
Inte vilken björn som helst. första gången var det en blåtandad grissly björn?! ehh.. ja de är sant.. andra gången, en blåpälsad fridlyst björn. ja, måste låta konstigt. men både dessa drömmar hade oerhört konstig handling också men de va klart och tydligt va de va för sort..konstigt eller vad. haha


Igår satt jag länge framför dator, gick från blogg till blogg. läst och läste, tills jag kom på mig själv! stopp, vad gör du? jag läser bloggar vars ägare jag inte känner, men kanske har nån anknytning, eller att nån känner nån som känner ägaren..(vilket inte är fel eller konstigt alls) men jag blir irriterad på mig själv, då jag själv inser att jag blir irriterad av att läsa bloggen pga skrivandet, handligen, utlämningen osv, trots att jag inte känner den stackars personen som får min ilska mot sig..varför?

Å andra sidan kan de va väldigt intressant i vissa fall, att se hur folk skriver, varför dom skriver osv..
Det är jag tänkt på länge. varför skriver jag blogg? varför inte skriva en privat dagbok, där jag verkligen kan skriva alla mina känslor och tankar! 
Många har t.ex. modeblogg, ja, den köper jag, dom bloggar om modet, vad dom köpt vad som är inne/ute, de är intressant att läsa om..
min blogg:
de är ju typ hej dagboken. idag har jag gjort lalalalalaal...
as segt, och alldeles alldeles uttråkande.



Men jag ska fortsätta ha en sån där jätte tråkig blogg, eftersom att jag i nu läget har ett så ohändelserikt liv.
Kan komma att ändras, när en flytt står på schemat. man vet ju aldrig vad som kan hända i stor Stockholm..
jag kanske blir ett med dom där super blogg brudarna ! och börjar modeblogga istället :)

HEJ !


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Livsnjutare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela