Emelie

letar nya äventyr

funderingar på en söndag..

Publicerad 2009-06-07 23:11:36 i Allmänt,

jag är en datanörd, jag vet.. men det känns som att söndagar är den ultimata dagen för alla att sitta framför datorn.. man kanske är bakis och seg och orkar inte göra nåt förutom att bläddra mellan sidorna man surfar runt på.. men av nån konstigt anledning så är de minst folk som läser min blogg på just söndagar! alltid.. hur kommer de sig?
Vad gör folk för spännande saker på söndagar, nåt att dela med sig av?? nåt att rekomendera så jag kan försöka minska mitt databeroende lite?

Största frågan är egentligen vad jag gör.. har knappt någon aning om hur photoshop fungerar, (annars kan jag tänka mig att det skulle vara en tidstjuv) jag är inte spelberoende, heller inte besatt av att beställa kläder (eller okej, jag har inte råd)
vad är de som gör att jag alltid dras till datorn?

sen har jag en helt annan fundering..
har funderat lite på vad jag vill jobba med/utbilda mig till.. 
Mitt framtida jobb måste innefatta tävling, tidspress, prestation, och målet att alltid vinna.
och jobbet ska inte vara stillasittandes! alltså inga kontors eller telefonjobb.
vad kan de vara? förslag?
funderar även på om jag trots mitt ljusa lockiga hår, min fåfänga med mascaran på morgonen skulle ha ett mans dominerande yrke! vad säger ni, snickare? eller varför inte fotbollproffs !

För jag har verkligen kommit på mig själv att om jag inte tävlar mot andra så ska jag hela tiden slå mig själv, främst i tid..
svårt att förklara.men ge mig lite förslag som jag kan bolla med :)


Tydigen växer de ju mustasch på mig, så kanske är lite manlig trots allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Livsnjutare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela