Emelie

letar nya äventyr

vart bor vi egentligen..?

Publicerad 2010-09-06 18:23:05 i Allmänt,

Helt galet system vi har i sverige. Jag kan inte boka in en läkartid här i Stockholm, här där jag bor pga av att jag är skriven på annan ort. Dom begär alltså att jag tar ledig från mitt jobb åker 60 mil norrut för att få besöka en läkare.. sjukt eller vad? visst kan jag skriva mig här i Stockholm, men ska man behöva göra det för att få hjälp... Det är galet! Finns ju heller ingen garanti på hur länge jag blir kvar här, tänk om man bor här tillfälligt, tänk alla som säsongsjobbar, ska dom skriva om sig 3 ggr/år då eller??

Man blir ju väldigt sugen på att ta tag i ens problem då man inte ens kan få en tid som alla andra.. men men jag sitter här och panikandas tills jag har släppt min envishet om hur jag ska gå tillväga.. Jag blir ju som lite trotsig då jag vill kunna få mig en läkartid utan att behöva skriva mig här. tror ni jag lyckas?!

Inspelningen till vem kan slå filip och fredrik igår va kul, det höll på väldigt länge, men med goa saker, skratt och överaskningar så gjorde den där plastsmaken i rumpan inte så mycket!

Dagen har bjudit på jobb, Levis utbildning och en marknadsundersökning, det sist nämda skulle egentligen ta 2,5 timme men jag gick därifrån några hundra lappar och choklad rikare redan efter 5minuter :) lätt förtjänta pengar vill jag säga!



Frugan och jag på cickis 25 års fest i lördags! :D

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-09-06 22:05:40

Vad fina ni är, en kram till er båda.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Livsnjutare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela