Emelie

letar nya äventyr

dålig svenska

Publicerad 2011-01-31 22:46:53 i Allmänt,

fick komma till läkaren imorse, det roliga är att imorse och hela dagen har det varit jätte jobbigt..
men nu känner jag mig inte alls kissnödig längre, kan jag ha botat det med tranbärsjuicen?
får se vad svaren säger på onsdag, onödigt att trycka i sig antibiotika om det känns bättre..

lite komiskt att läkaren frågar mig om jag vill börja med antibiotika idag eller om jag vill vänta till på onsdag..
jag förstår honom inte riktigt först (då han pratar rätt dålig svenska).
men jag säger att jag inte vill börja käka piller fören jag vet att det verkligen är UVI, lite onödigt annars.. :P
hur kan dom egentligen skriva ut antibiotika om dom inte är till 100% säker på en diagnos?
jaja, får se vad dom säger på onsdag.

åter till hans språkkunskaper... Jag tvivlar inte (eller jo lite ibland) på läkares kunskap, dom är förmodligen (förhoppningsvis) välutbildad och brinner för sitt yrke.. Men snälla hur jobbigt är det inte att komma in till en läkare som stakar sig fram på sin svenska? när jag frågar en fråga som inte kan ge ett ja/nej som svar utan man väntar en förklaring, så får jag ändå ett - ja.

En av anledningarna att man drar sig från att gå till läkarn, tur att jag sällan är sjuk!!! peppar peppar..


HAHA, detta är min kvällshumor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Livsnjutare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela