Emelie

letar nya äventyr

Pardans

Publicerad 2011-03-04 23:59:06 i Allmänt,

Jag dansar då det ges möjlighet på sats (dvs när Magdalena har pass, för det finns INGEN annan på SATS som leder klasser som hon) Hon är grym!! men jag får inte nog. Jag måste verkligen försöka börja med pardans. Jag funderar på bugg, jive, salsa, bachata. Något, som man faktiskt kan ha användning för (läs styla) på dansgolvet när man är ute och svirar. ;) Vore grymt kul. Vad ska man välja och vart går man? behöver man ha med sig någon danspartner eller hur funkar det?!

bachata, intimt ja förvisso, men det här kallar vi att dansa med känsla.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=2cehkSxOLNA

eller varför inte lite svängning Jive


Har ni några tips, så är dom välkomna! (på vart man vänder sig alltså) :)

imorgon ska ge en ny instruktör chansen, han har ett Jazz-pass, det ska bli oerhört intressant!!
sen är det födelsedagskalas på kvällen, ska genast sätta kameran på laddning.

Kommentarer

Postat av: Helen

Publicerad 2011-03-16 20:05:12

Jag och min kille dansar bugg på Håkans dansskola, billiga och bra. Man behöver inte ha med sig någon partner ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Livsnjutare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela