Emelie

letar nya äventyr

en unge i minuten

Publicerad 2011-03-08 22:38:54 i Allmänt,

första kursen (eller ett delmomentet i vår stora kurs) är avklarad.
Introduktion till Socialt Arbete, där vi först gjorde ett grupparbete och fick topp betyg. Sen hade vi en individuell hemuppgift (om grupparbetet) och det gick bättre än förväntat, inte topp bra, men heller inte i botten. landade där emellan, och det trodde jag verkligen inte. Nu ligger fokus på juridiken, tenta om 2 veckor!!

Dagen har spenderats på skolan från kl 09.00 tills ögonen började blöda vid 16.00.. Men jag tror jag ligger i bra fas.. Jag hoppas det. Nu ikväll har jag bland annat kollat på tv4play, En unge i minuten, en dokumentär där dom har filmat från förlossningen i Västerås. Tycker generellt sett att sådana program (förlossningsprogram) är rätt intressanta, nån gång kommer man väl förhoppningsvis va i samma sits (trots plågan man ser i dessa program, så är det ju något man själv vill uppleva). Blödig som jag är så satt jag ju så klart och fällde en och annan tår. haha. jag blev på nåt vis rörd av att se dessa små varelser komma till liv. Har ni sett det? vad tycker ni? :)

Skräckblandad förtjusning!!
Men klart man kommer älska och för alltid komma ihåg den dagen man ger liv till en liten.
(samtidigt måste man ha i åtanke att man kanske inte ens kan få barn..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Livsnjutare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela